Monday, February 15, 2010

*sigh*

rasa tak puas hati yang menebal saban hari dan rasa penat melayan kerenah manusia yang tiada tanggungjawab mungkin tak akan sudah sampai kapan pun.Bila dah namanya manusia, ada hati, ada perasaan. Sebab manusia ada telinga, hati dan perasaan. Luahan demi luahan diluahkan, namun ak hanya mendengar dan sekadar membantu dalam coretan ringkas. Maaf jika harapan itu tidak dapat aku sampaikan dengan baik apatah lagi sempurna. Sehabis daya aku menahan suara ini daripada meluahkan kata-kata janji. Sungguhnya kuasa itu bukan dalam tangan aku. Aku sekadar perantara yang keberapapun aku tak tahu. Katanya, selagi makhluk itu bergelar manusia, tidak akan ada yang puas. Namun mengapa ada yang terlalu bersyukur sedang yang lain mampu mengarang kehodohan kehidupan mereka?..adakah kesyukuran itu palsu atau kehodohan itu diperbesarkan cuma?

kalau dah katanya manusia...
Tidak mungkin puas..

disini..sama-sama renungkan..
jika kita suka komplen..
itu tak kena ini tak cukup..
mungkin kita tak sedar,
atau dah jadi tabiat,
semua tak kena..
nk ferfect la konon..
tak igat ke?..
mana ada benda dalam dunia ni yang sempurna
kalau kita selalu mengeluh dengan nasib kita sekarang..
percayalah,
ada insan yang kekurangan..

No comments:

Post a Comment